Oldalak

Közérdekű adatok

KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság közzétételi listája I. SZERVEZETI, SZEMÉLYI ADATOK Közzétételi egység Szám Adat megnevezés Adattartalom Elérhetőségi adatok 1.1. Hivatalos név (teljes...

Jogszabályok

A Nemzeti Jogszabálytár elérhetősége: http://www.njt.hu/ Általános jogszabályok [TÖRVÉNYEK] 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről 1993. évi XCIII. törvény a munkavédelemről 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról 2000. évi C. törvény a...

Képző szervek képzési engedélye

A szaktanfolyami / kategóriás képzési engedélyek kiadása az Építési és Közlekedési Minisztérium hatáskörébe tartozik. A részletekkel kapcsolatban kepzes-kghf@ekm.gov.hu e-mail-címen lehet tájékoztatást kérni. Irányadó jogszabályok: a közúti járművezetők és a közúti...

Utánképzési feltárás

Az utánképzésre kötelezett az utánképzés programjának egyéniesített meghatározása céljából feltáró foglalkozáson vesz részt. A feltárást a Vizsgaközpont által működtetett feltáró csoport (explorációs team) végzi, a feltárás 3 részből áll: közlekedési ismeretekben,...

UTÁNKÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSEK

Utánképzésre önkéntesen jelentkezők adatainak kezelése Aki közlekedési bűncselekmény, vagy szabálysértés elkövetése során közúti közlekedési előéleti büntetőpontot szerez, annak a közúti közlekedési előéleti pontrendszerről szóló 2000. évi CXXVIII. törvényben (továbbiakban:...

MOZGÓKÉP ÉS HANG RÖGZÍTÉSÉRE ALKALMAS RENDSZER ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Jelen Adatvédelmi Tájékoztató (a továbbiakban: Tájékoztató) a KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft. (a továbbiakban: Adatkezelő) használatában álló ingatlanok területén...

Panaszkezelés / Complaint handling

ENGLISH CONTENT >> Tájékoztatás a Vizsgaközpont panaszkezelési eljárásáról A panaszkezelés folyamatának áttekintő ábrája (az ábra PDF verziójának letöltéséhez és linkek eléréséhez kattintson a képre) ŰRLAPOK >> Tájékoztatás a panaszkezelési...

Visszaélés-bejelentési rendszer

Tájékoztatás a visszaélés-bejelentési rendszer (kivonat a Vizsgaközpont szabályzatából) 1. Mi az a visszaélés-bejelentési rendszer és miért van rá szükség? A Vizsgaközpont a köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló 2009. évi CXXII...

VISSZAÉLÉS-BEJELENTÉSI RENDSZERREL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

Az adatkezelő megnevezése A Tájékoztató tartalmazza az Adatkezelő megnevezését és elérhetőségi adatait. Adatkezelő megnevezése: KAV Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit...

Adatváltozás bejelentése szakoktató, iskolavezetők és vizsgabiztosok részére

A közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának általános szabályairól szóló, 179/2011. (IX. 2.) Korm. rendelet 7. § (1) bekezdése alapján a...

Dokumentumtár

GYAKORI KÉRDÉSEK

Az utánképzés a közlekedés biztonságának fokozása, a közlekedési kultúra növelése, a közlekedési szabályok és a helyes közlekedési magatartásformák megismertetése érdekében végzett nevelés, oktatás, felvilágosító képzés.

Vezetői engedélyének visszaszerzése érdekében utánképzésen kell részt vennie annak a járművezetőnek,

  • akit a bíróság vagy a szabálysértési hatóság közlekedési szabálysértés miatt legalább 6 hónapra eltiltott a járművezetéstől,
  • akit a bíróság közlekedési bűncselekmény elkövetése miatt eltiltott a járművezetéstől,
  • akinek a vezetői engedélyét, a közúti közlekedési előéleti pontrendszer alapján az eljáró hatóság visszavonta.

Önkéntes utánképzésen részt vehet az a járművezető, aki nem kötelezett utánképzésre, de csökkenteni szeretné a közúti közlekedési előéleti pontrendszerben nyilvántartott pontjainak számát.

Feltáráson ahhoz a járműkategóriához tartozó járművet kell vezetni, (feltéve, ha rendelkezett azzal a vezetési jogosultsággal), amely kategóriában az utánképzési kötelezettséget eredményező szabálysértést vagy bűncselekményt elkövette. A járművet a feltáráshoz a Vizsgaközpont biztosítja.

Csak abban az esetben, ha az I. vagy II. program került kijelölésre. Előbbi esetben elméleti, utóbbiban gyakorlati (forgalmi) vizsgát kell tenni, mindkét esetben abból a kategóriából (feltéve, ha rendelkezett azzal a vezetési jogosultsággal), amelynek vezetése során az eltiltást okozó cselekményt elkövette.

Hírek

Új minisztériumi pályázat képző szervek számára

Címke: ÉKM, SZAKTANFOLYAM

Az Építési és Közlekedési Minisztérium pályázatot hirdetett járművezetési veszélyhelyzetek gyakorlására alkalmas szimulátor berendezés típus akkreditálására. A pályázat keretében pályázni lehet a  közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és...

Új minisztériumi pályázat képzőszervek számára

Címke: KAV, ÉKM

Az Építési és Közlekedési Minisztérium pályázatot hirdetett az e-learning rendszerű képzésben alkalmazható zárt rendszerű távoktatási képzésmenedzsment rendszerek és az e-learning rendszerű képzéshez szükséges digitális tananyagok akkreditációjának megszerzésére. A pályázat...

B KATEGÓRIÁVAL IS MEGSZEREZHETŐ AZ AUTÓBUSZVEZETŐI ENGEDÉLY

Címke: KAV, ÉKM, KÖZÚT

A 2023. június 23-án megjelent 11/2023. ÉKM rendelet módosította a közúti járművezetők és a közúti közlekedési szakemberek képzésének és vizsgáztatásának szabályairól szóló 24/2005 (IV...

Az utánképzési programok elvégzésének nehézségei

Címke: KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

Cikkünkben az I. és a II. utánképzési programok célját, menetét, tartalmát, elvégzésük buktatóit és vizsgakövetelményeit foglaltuk össze a Vizsgaközpont szakértőinek segítségével. Mindenekelőtt tisztázni kell, hogy a feltáró foglalkozás eredményétől függően a Vizsgaközpont az...

Közlekedési morál és kultúra az utánképzés tapasztalatai alapján

Címke: KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

A közhiedelem úgy tartja, hogy az utánképzés tulajdonképpen a járművezetői tanfolyam újbóli elvégzése, csak egy kicsit másképp, mint az a vezetői engedély megszerzése előtt történt. Sokan ezért...

Mi is az a közlekedési előéleti pontrendszer?

Címke: KAV, KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

Az előéleti pontrendszer bevezetésére Magyarországon 2000-ben került sor a gépjárművezetők önkéntes jogkövető magatartásának erősítése, illetve a közúti közlekedés biztonságának javítása céljával.  A pontrendszer jogszabályban leírt szabályszegések elkövetése esetén...

Ön dönt! Iszik vagy vezet?

Címke: KÖZÚT, PÁV, SZAKÉRTŐ

Miért van kiemelt szerepe a prevenciónak az alkoholos befolyásoltság alatti járművezetés tekintetében? Miért fontos hangsúlyozni ennek veszélyeit? Milyen következményei vannak, ha rosszul oldjuk fel a híres közlekedésbiztonsági szlogenben szereplő dilemmát? A Pályaalkalmassági Igazgatóság...

Elrettentő példák: az ittas vezetés következményei

Címke: PÁV, KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

A Pályaalkalmassági Vizsgálati Igazgatóság pszichológusának írása az „iszik vagy vezet” dilemmájával és az ezzel kapcsolatban hozott rossz döntésekkel foglalkozik. Lüktető életvitelünk szinte megköveteli, hogy naponta vezessünk autót. Ugyanakkor gyakran találkozunk az alkohol...

Húsvét: a pandémia és az ittas vezetés kapcsolata

Címke: KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

A hagyományoknak megfelelően a kereszténység legnagyobb ünnepe alatt nő az alkoholfogyasztás, ezért érdemes áttekinteni, hogy mi várható az utakon és milyen következményekkel jár az ittas vezetés. 2020 elején egy új veszéllyel szembesült a világ: az új koronavírussal. A 2000-es években...

Hogyan hat a folyamatban lévő utánképzésre egy újabb közlekedési szabálysértés?

Címke: KÖZÚT, SZAKÉRTŐ

Áttekintjük azokat az eseteket, amikor az érintett a már megkezdett folyamat alatt követ el olyan újabb...